|
Visitkortstårtan, Golvpoolens bästa säljknep! |
|
Patrick Larsson, Säljare på Golvpoolen står bakom idén med visitkortstårtan.
|
En säljare hos Golvpoolen har tagit fram en visitkortstårta som har gjort succé. Visitkortstårtan skickas till svårnådda potentiella kunder där säljaren förgäves har försökt nå dem men misslyckats. Med visitkortstårtan får säljaren nästan alltid ett tacksamtal och med sin smarta metod lyckas han fånga nya kunder. |
Patrick Larsson har arbetat som säljare på Arredo i 10 år. Han säljer kakel, trägolv och badrumsinredningar till byggnadsentreprenörer, inredningsarkitekter och återförsäljare. För två år sedan kom han på något som gjorde hans arbetsliv både enklare och roligare.
Patrick jobbar med hela Skandinavien som marknad och med varumärket Golvpoolen. Telefon och mail är viktiga verktyg men det är inte helt lätt att få tag i vissa personer. Han gillar dock att tänka utanför boxen och har utvecklat en alldeles egen lösning på det problemet.
Visitkortstårta till svårnådda prospekts
Personer som är extra svårnådda får ofta ett oväntat bud. Budet har med sig en tårta med Patricks visitkort tryckt i marsipan på toppen. Tårtan innehåller även ett kort meddelande: jag vill gärna komma i kontakt med dig.
I nio fall av tio leder det också till att personen i fråga hör av sig.
- Det är ett sätt att skapa en positiv relation redan från början. Man gör intryck och blir ihågkommen. Sen hjälper det såklart att jag har bra produkter att sälja, tårtan fungerar som en dörröppnare sen är det upp till mig själv att utveckla relationen, säger Patrick. |
|
Patrick Larsson, Golvpoolen är upphovsmannen till visitkortstårtan!
|
Golvpoolen har tårtor för olika kundtillfällen
Patrick använder även tårta på fler sätt, han skickar tre olika varianter vid tre olika tillfällen: en för att få tag i folk, en för att tacka för trevligt möte (där tårtan har kakelkatalogen tryckt på sig) och en för att tacka för beställning.
- Det är helt enkelt betydligt roligare än den traditionella bullpåsen som ska med på varje möte, men den åker ju såklart också med. Jag skickar inte tårta efter varje möte men en eller två gånger per månad i alla fall.
Flera säljkollegor har kopierat visitkortstårtan
Arredo är i dag 70 anställda med kontor i Malmö och Trelleborg samt fyra butiker. De flesta av säljarna på Golvpoolen har lånat Patricks idé och skickar sina egna tårtor.
- Jag är ju inte ensam om det längre, men kopiering är ju den sannaste formen av smicker säger man. Efter den här artikeln får jag väl räkna med att ännu fler copy-cats, säger han och skrattar. |
|
Golvpoolens visitkortstårta är en succé och merparten av de potentiella kunderna ringer och tackar!
|
|
| | |
|
|
|
|
SÅ HÄR FUNGERAR SKICKATÅRTA.SE
Se hur det går till när du beställer tårtor. |
|
|
|
|
|
|
Gör din egen visitkortstårta!
|
När du vill göra din egna företagstårta så är prinsesstårtan den som passar bäst både för ett budskap som exempelvis er logotyp men också för att det är Sveriges populäraste tårta. Du väljer färg på marsipanen och laddar sedan upp en bild på din företagslogotyp, eller en annan valfri bild. I Sverige har vi 400 konditorier som är redo att baka och leverera din tårtor, oavsett om det är en eller ett par hundra.
|
|
Priserna på den här sidan är exkl. moms |
|
|
|